Serwis: 48 3 655 580
icon Monitoring z interwencją patrolu

Monitoring z interwencją patrolu

Nasze centrum SMA dozoruje systemy alarmowe, wizyjne (telewizji przemysłowej), systemy przeciwpożarowe oraz samochodów (GPS).

Przekaż nam nadzór nad monitorowaniem Twojego alarmu

Na czy polega usługa monitoringu z interwencją patrolu?

Wyobraź sobie, że masz zainstalowany alarm w domu lub w firmie. Korzystając z własnych urządzeń mobilnych czy desktopowych (komputerów) oraz odpowiedniego oprogramowania, możesz sprawdzać jakie sygnały wysyłają urządzenia Twojego systemu. 

Teraz pomyśl, że zamiast Ciebie to Stacja Monitorowania Alarmu (SMA) w sposób ciągły i zorganizowany prowadzi nadzór nad Twoim systemem alarmowym. W chwili wystąpienia zagrożenia napadu, włamania, pożaru, zalania wodą, konieczności udzielenia pomocy medycznej, to ona informuje i wysyła odpowiednie służby. Dodatkowo masz wsparcie w postaci grupy interwencyjnej patrolu. Na tym właśnie polega usługa monitoringu systemu alarmowego, ma ona charakter długoterminowy.

Monitoring to nie tylko obserwacja kamer, to również kontrola sygnałów alarmowych z obiektów.

Jakie systemy możemy dla Ciebie monitorować?

Rodzaje monitoringu

Monitoring instalacji alarmowej ikona

Monitoring instalacji alarmowej

W sposób ciągły i zorganizowany dozorujemy obiekty na podstawie otrzymywanych sygnałów płynących z urządzeń końcowych instalacji alarmowej. Sygnały te przesyłane są do naszego centrum SMA, która takie sygnały odbiera, klasyfikuje i wdraża odpowiednie procedury.

Wideo dozór - monitoring wizyjny ikona

Wideo dozór - monitoring wizyjny

Nasi wykwalifikowani operatorzy, którzy posiadają odpowiednie uprawnienia, śledzą w sposób ciągły obraz wizyjny płynący z kamer. Dodatkowo mogą być wspierani przez inteligentne funkcje kamer, ale to zależy od rodzaju zainstalowanego systemu wizyjnego CCTV na danym obiekcie.

Monitoring instalacji przeciwpożarowej ikona

Monitoring instalacji przeciwpożarowej

Nasz zintegrowany system urządzeń przesyła informacje o zagrożeniu pożarem do najbliższej jednostki Państwowej Straży Pożarnej. Jest on jednym z najskuteczniejszych elementów ochrony przeciwpożarowej.

Monitoring stanów urządzeń ikona

Monitoring stanów urządzeń

Możemy kontrolować urządzenia systemu zabezpieczeń według:
- stanu technicznego urządzeń - informacje o awarii są wysyłane do SMA,
- stanu parametrów urządzeń - w zależności od zaprojektowanego systemu możemy nadać konkretne parametry, które będą monitorowane np. kontrola poziomu cieczy czy kontrola temperatury.

Monitoring pojazdów ikona

Monitoring pojazdów

Dzięki systemowi lokalizacji GPS nasza Stacja Monitorowania Alarmu (SMA) łączy się z nadajnikiem zainstalowanym w samochodach. Usługa taka pozawala nie tylko chronić, ale również analizować trasy pojazdów. Monitoring GPS to spadek zużycia paliwa nawet o 30%.

Jakie możliwości daje Ci monitoring?

W ramach usługi monitoringu otrzymujesz:

  1. Ciągły i zorganizowany dozór Twojego systemy alarmowego przez nasze centrum SMA 24h na dobę poprzez przyjmowanie i rejestrację sygnałów z systemu alarmowego.
  2. Gotowość grupy interwencyjnej i jej reakcja w momencie wystąpienia zagrożenia.
  3. Nielimitowaną liczbę przyjazdów ochrony w momencie wystąpienia realnego zagrożenia.
  4. Limitowaną liczbę przyjazdów patrolu w momencie wystąpienia fałszywego alarmu i nieodwołanego patrolu ochrony. Każdy przypadek jest rozpatrywany przez nas indywidualnie z uwzględnieniem poprzednich okresów ochrony.
  5. Monitorowanie uzbrojenia systemu alarmowego z przypomnieniem o załączeniu lub o nieoczekiwanym wyłączeniu.
  6. Kontrolę stanów technicznych.
  7. Kontrolę użytkowników systemu (kto, kiedy i o której godzinie załączył i wyłączył system).

Co wyróżnia najlepsze centra SMA?

  1. Zgodność z normami regulującymi przepisy dotyczące działania takich centrów, są to następujące normy: PN-EN 50518, PN-EN 50131, PN-EN 50136 oraz system zarządzania jakością ISO 27001. Opisują one kilka obszarów takich jak:
    - wymagania dotyczące lokalizacji i budowy obiektu,
    - wymagania techniczne,
    - procedury operacyjne.
  2. Odpowiednie oprogramowanie spełniające wszelkie wymogi bezpieczeństwa.
  3. Odpowiednia infrastruktura IT, teleinformatyczna i telekomunikacyjna, która pozwala na bezstratną wymianę informacji.
  4. Przeszkoleni operatorzy SMA.
  5. Współpraca z kilkoma agencjami ochrony.
  6. Kontrola i stawianie wymagań klientom dotyczących jakości i poprawności działania systemów alarmowych w dozorowanych obiektach.

Wybierz jaki system chciałbyś monitorować

m2

Gdzie skierować odpowiedź?

Oddzwonić?

FAQ

Odpowiadamy na najczęściej zadawane pytania.

Jakie czynniki wpływają na wysokość ceny za monitoring alarmu?

Zanim poprosisz o wycenę monitoringu alarmu, odpowiedz na przygotowane przez nas pytania.
  1. Jaki jest rodzaj obiektu (dom, hotel, magazyn, bank, lokal usługowy, obiekt w budowie itp.)?
  2. Czy obiekt podlega ustawie obowiązkowej ochrony przeciwpożarowej?
  3. Czy chcesz monitorować system alarmowy czy system wizyjny CCTV (kamery)?
  4. Czy instalacja alarmowa jest zamontowana wewnątrz obiektu czy również na zewnątrz?
  5. Jaka jest liczba czujników i kamer?
  6. Jaki jest system, przewodowy czy bezprzewodowy?
  7. Czy chcesz mieć podgląd systemu na urządzeniach mobilnych lub komputerach?
  8. Czy na obiekcie są jakieś zwierzęta (np. pies, kot)?
  9. Jakie parametry chciałbyś monitorować (poziom cieczy, temperaturę, ruch, stężenie gazów, brak przedmiotu lub jego pozostawienie )?

Czy Interfach ma własną stację monitorowania alarmów?

Tak. Mamy własną Stację Monitorowania Alarmów (SMA) zwaną również Centrum Odbierania Alarmów (COA). Nasi operatorzy to wykwalifikowani ludzie posiadający odpowiednie dokumenty do pracy w takiej jednostce.

Czy Interfach monitoruje alarm z interwencją patrolu?

Każda usługa monitorowania alarmu zawiera interwencję patrolu.

Mam umowę na usługę monitoringu, czy w ramach tej umowy Interfach zapewnia serwis i konserwację sprzętu?

Nie. Chyba, że mamy również umowę o serwis i konserwację urządzeń. W usłudze monitoringu alarmu po stronie użytkownika leży dbałość o poprawne działanie urządzeń tego systemu. W momencie kiedy nasz system monitorowania wykryje usterkę techniczną informujemy o tym fakcie użytkownika z prośbą o jej usunięcie. Może on skorzystać z naszej dodatkowej usługi serwisu technicznego.

Zadaj pytanie

Skorzystaj z wiedzy i doświadczenia naszych specjalistów.

Przyjedź
Radom, ul. Chorzowska 13A
Napisz lub zadzwoń
interfach@interfach.pl
Zadzwoń
48 3 400 600
Copyright 2019 Interfach